Un produs Blogger.

Premianții fără premii

Urâți ziua de luni!? Eu nu!

luni, 5 mai 2014

Am tot auzit în jurul meu oameni care spun că urăsc ziua de luni. Motivul sentimentului este faptul că trebuie să se întoarcă la job. Mă gândeam mai la începutul vieții că așa trebuie să fie, să nu-ți placă să ai loc de muncă, să te prefaci că e nasol să te ridici lunea din pat și să pleci de acasă. Lunea nici iarba nu crește, este sofismul popular care a căpătat repede notorietate, ba chiar s-a înțelenit repede în conștiința colectivă.
De-a lungul timpului am avut tot soiul de experiențe, locuri de muncă unde nu primeam salariul, angajatori care credeau că sunt sclavul lor, perioade - scurte, ce-i drept! - în care nu am avut job... Toate au fost frustrante, aveam impresia că așa e viața, plină de răutăți, de nedreptăți. De fiecare dată am avut surpriza să descopăr că am un protector. Mereu, când eram, așa credeam eu, la finalul unui drum fără ieșire, soluția a apărut în mod miraculos, mai ales atunci când, istovit, renunțam la căutări. În perioadele de pseudoșomaj am descoperit ce valoare aveau fostele mele locuri de muncă, foștii mei colegi și că mimarea unui resentiment față e ziua de luni era în contradicție cu mine.
Da, m-am prefăcut mult timp că urăsc începutul de săptămână, fără să-mi dau seama că lucram, de fapt, împotriva ființei mele. În zilele libere îmi lipsește agitația de la locul de muncă, în primele zile de concediu mă simt ca un leu în cușcă... Nu vreau să par prețios, aștern aici doar câteva rânduri pentru prietenii mei despre ceea ce am trăit.
Da, îmi place să vin lunea la muncă, la locul meu de muncă, indiferent care este ăla și care va fi în viitor. E semn de sănătate, de normalitate și sper să mai pot veni mulți ani de acum încolo. Îmi doresc multe începuturi de săptămână ca angajat, ca salariat, ca slujbaș, spuneți-i cum doriți.
Eu nu am urât niciodată ziua de luni, m-am prefăcut doar pentru a fi în rândul lumii.
Am constatat că îmi doream un loc de muncă atunci când nu-l aveam, deși, dintr-un mimetism social, îl tratam ca pe un rău ce mi se întâmpla.

Niciun comentariu:

 

Premianţii fără premii

search

Joia, la 17:00, se aude la radio

Most Reading