Un produs Blogger.

Premianții fără premii

Discuţii în familie

luni, 10 iunie 2013

- Eu nu pricep de ce toți vor să fie studenți!
Nevastă-mea s-a uitat la mine mirată, nu pricepea cum de, așa dintr-o dată, mă preocupă chestiuni aparent neancorate în realitate. Tocmai se anunța la știri faptul că mai puțin de jumătate dintre liceeni s-au înscris la bacalaureat. Tot eu am continuat, după ce am așteptat în zadar un răspuns.
- Cred că e o inerție în mentalitate. De pe vremea regimului comunist din România. Atunci, oamenii știau că dacă fac o facultate au un post mai bine plătit și un alt statut profesional și social...
TIR-ul din faţa noastră, placat cu imagini biblice, se unduia ca o balerină ocolind gropile de pe drumul naţional 7, tocmai ieşit din reparaţiile făcute de Umbrărescu. Din difuzoare începu să se audă "Mai dă-te-n dragostea mea!".
- Da, dar atunci, pentru a termina o facultate, trebuia să înveţi - spuse Adina, după care şi-a întins picioarele pe bordul maşinii. "Spun că sunt egale cu noi atunci când vor drepturi, în rest se prevalează de feminism pentru a li se ierta aproape orice", am gândit aproape cu obidă când vedeam ce relaxată stătea.
- Cred că ai dreptate, după Revoluţie, majoritatea au vrut la Drept, Medicină sau ASE...
- Politehnica era ocolită, numai "proştii" mergeau acolo.
- Mda... Diploma de licenţă este văzută ca sursa unui venit mai mare, practic toţi vrem asta, dar nu e suficientă deţinerea hârtiei pe care e scris numele tău. Cred că mai importantă este utilitatea socială a individului, adică să existe un corespondent între ce scrie pe patalama şi ce are în creier omul ăla. Scopul mediat, salariul obţinut pe baza diplomei, a fost transformat în scop imediat, care ar fi trebuit să fie competenţa profesională, care, sigur că da, ar fi dus în cele din urmă la o răsplată pe măsura muncii depuse...
- Cred că e un radar, făcea unu' cu farurile.
- Tu mă asculţi!?
- Dacă fac ce spui sau dacă îţi urmăresc ideea!?, mă chestionă soţia curioasă foc.
Dan Bitman mă întreba şi el "Căt de departe să-mi duc inima!?"...

Niciun comentariu:

 

Premianţii fără premii

search

Joia, la 17:00, se aude la radio

Most Reading