Un produs Blogger.

Premianții fără premii

Spectacolul media. Nevoia de el!

marți, 21 mai 2013

Jurnalismul a apărut în urma nevoii de informare şi după ce s-a observat că din asta se poate scoate bani frumoşi. Ideea este că, în timp, fenomenul media s-a adaptat şi el la cerinţele pieţei. În prima etapă a jurnalismului postdecembrist, presa se mânca pe pâine. Tirajele ameţitoare, ratingurile uriaşe a determinat şi dezvoltarea advertisingului. Bani ieşeau din asta cu lopata!
Odată cu creşterea concurenţei, împărţirea publicului targetat, a apărut, aşa cum era şi firesc, o scădere a vânzărilor, cu consecinţa diminuării veniturilor din publicitate. Ce este de făcut, şi-au zis şefii de gazete, televiziuni şi radiouri!? Păi, ce să fie!? E nevoie de creşterea audienţei, a atractivităţii gazetei. Bine, dar cum să faci asta!? Informaţia, în principiu, este aceeaşi. Oricât de talentaţi ar fi fost ziariştii pe care îi aveai la îndemână aceştia nu puteau să determine creşterea vânzărilor sau audienţei numai prin modul original de redactare a ştirii.
Era nevoie de cu totul altceva. Transformarea presei într-un spectacol. Informaţia trebuia furnizată într-un anume fel. Moartea, naşterea, bucuria, viaţa, tristeţea, nevoia nu mai erau suficente prin ele însele pentru a fi redate. Trebuia mers şi mai departe. Se simţea presiunea mai multului. Trebuia să se intre în casele oamenilor, să se arate ce este dincolo de uşile şi ferestrele ferecate. Misterul a fost dintotdeauna atractiv, iar atunci când o părticică din el a fost dat publicităţii, lumea l-a devorat şi disecat pe toate părţile. Spectacolul buletinelor de ştiri, şi aici mă refer la televiziuni, nu putea fi realizat fără a se specula necazurile, greutăţile şi bucuriile prin care trec oamenii. Lumii îi place să vadă chinurile prin care trec alţii şi să afişeze o falsă compătimire solidarizantă. Astfel, cu asemenea ştiri şi materiale date publicităţii, s-a înregistrat un reviriment al pieţei de publicitate. Banii au început să reapară şi să se învârtă.
Este de departe foarte clar că evoluţia presei nu s-a oprit aici.

Niciun comentariu:

 

Premianţii fără premii

search

Joia, la 17:00, se aude la radio

Most Reading