Un produs Blogger.

Premianții fără premii

Volksgeist

miercuri, 31 iulie 2013

Gâfâiam și icneam trăgând de fiare. La sală, desigur. Într-o pauză mă trezesc abordat frontal de un domn.
- Bă, parcă te cunosc de undeva.
- Posibil, zic eu.
- Ești din București?
- Nu chiar, dar având în vedere distanța la care ne aflăm de zona respectivă se poate spune și așa.
- Aha...
Și pleacă. Ne vedem amândoi de treburile noastre, fiecare la aparatul lui. Urmează o altă pauză.
- Auzi, sunt supărat. Mi-au luat ăștia permisul la Vâlcea.
- Păi, de ce?, zic eu plin de amabilitate.
- Am avut 102 km/h în localitate.
- Mda...
- Îi dau în judecată. Ce ziceți?
- Nu cred că aveți șanse dacă situația este așa cum o prezentați.
Apare încă un bărbat care preia discuția cu o competență demnă de o cauză mai bună.
- Ce tip de proces-verbal v-a făcut?
- ...
- Dacă e tip A sau tip B. Trebuie văzut.
Și îi explică omului ce și cum trebuie făcut, pentru că... așa crede el că e bine.
- Unde sunt reglementate chestiunile astea despre care vorbiți, că sunt interesante?, am întrebat.
- ....
- Păi, trebuie să scrie în vreun act normativ, altfel...
- Așa am auzit și eu.
- Aha...
Urmează o altă serie de icneli și transpirații. Pauză!
- Aparatele astea nu au o toleranță de funcționare?
- Ba da, îi spun eu celui care rămăsese pieton.
- Nu mă las, îi dau în judecată.
- Dar, dumneavoastră ce credeți, ați încălcat legea?
- Am avut 102 km/h, dacă era 110km/h mai înțelegeam, dar așa!?
Am vrut să-i spun că viteza maximă e de 50km/h în localitate, că ar fi putut merge cu 59km/h fără să fie sancționat, că toleranța aparatului radar e în favoarea contravenientului și că încălcarea legii este și trebuie sancționată. Dar mi-a spus ceva care m-a lăsat ci gura căscată...
- Am o școală în București, o școală privată...
Am zâmbit și mă gândeam dacă principiile dumnealui sunt prezente și în activitatea didactică de acolo. Eu sper că nu. Ar fi îngrijorător...
Ne-am urcat fiecare pe câte o bicicletă, fiecare cu gândurile lui, el înjurând sistemul, eu gândindu-mă la volksgeist-ul român. Spiritul nostru... al nației.

Niciun comentariu:

 

Premianţii fără premii

search

Joia, la 17:00, se aude la radio

Most Reading