Un produs Blogger.

Premianții fără premii

Puterea unui zâmbet

miercuri, 10 iulie 2013

Uneori am sentimentul că nu mai este timp... Mi se pare că viața este insuficientă pentru a mă desăvârși ca om, pentru a produce suficientă bucurie în jur oamenilor.
Discutam astăzi cu câțiva oameni dragi despre modul cum expandăm foarte ușor emoțiile negative, preferând ca pe cele pozitive să le ținem numai pentru noi. Dacă e posibil ca lumea, ceilalți, să nu afle cumva că ne bucurăm. Susțineam cu tărie, argumentând pe cât mă duce mintea, că suma emoțiilor pozitive, prezente la un moment dat în societate, poate genera efecte benefice.
- De ce să faci asta, dacă pe ceilalți nu-i interesează!?, mi-a spus cine
va.
Recunosc că am rămas puțin descumpănit... Încercând să găsesc un răspuns, care să ducă discuția mai departe, m-am trezit vorbind...
- Păi, frumosul absolut este Dumnezeu, îl ignorăm cvasipermanent și îl invocăm în momentele de restriște. Faptul că el nu fuge de lângă noi, deși nu ne interesează că El este, e un dat. Există în noi, în jurul nostru, și așteaptă să fie folosit. Nu se supără iremediabil când îl ignorăm și nici nu cred că refuză solicitarea de a ne sări în ajutor. Ori, dacă El s-a lăsat o fărâmă în noi, nu suntem datori să încercăm să oferim frumosul și celorlalți!?
Nu știu ce să spun... Contraargumente au mai existat. S-a plecat dela ideea că emoțiile negative au o anvergură socială mai mare, că fericirea ta naște invidii și, de aici, până la ură nu este decât un pas, că... Mă rog, s-a acreditat ideea că suntem mânați de asigurarea strictă a nevoilor materiale și atât. O fi! E clar că asigurarea unui minim confort este o preocupare aproape permanentă și generalizată. Ideea e pe ce loc se situează în ierarhia valorilor individuale acestea.
În încercarea mea timidă spun că acuzăm de fiecare dată lipsa unui zâmbet în jur, dar așteptăm mereu, firesc în cele din urmă, să-l primim și mai vedem noi pe urmă dacă îl dăm mai departe.

Niciun comentariu:

 

Premianţii fără premii

search

Joia, la 17:00, se aude la radio

Most Reading