Un produs Blogger.

Premianții fără premii

„Poporul român trebuie să fie conştient de puterea lui!”

vineri, 18 noiembrie 2011



A plecat din România în urmă cu peste 13 ani.
Doctorul Hanna Issa a urmat cursurile facultăţii de medicină din Cluj-Napoca,
după care a plecat în Israel, ţara lui natală.
A fost şase ani la specializare în Statele Unite.
A revenit în România, ca turist de data aceasta.
Am discutat cu el despre noi, românii.
Cum ne vede el, citiţi mai jos.

Înapoi în România! De ce?
În primul rând pentru că am făcut facultatea în România şi îmi este drag de ţara asta şi de poporul român. M-am întors pentru că eu sunt… aparţin de acest popor, fac parte din poporul şi din ţara asta.

Cât timp ai lipsit de aici?
Cam 12-13 ani!

E vreo diferenţă între românii pe care i-ai lăsat în urmă şi cei pe care i-ai găsit acum aici?
Din punct de vedere material, da! Dar din punct de vedere al temperamentului şi al caracterului, nu! Nu prea am simţit o mare diferenţă. Cum l-am cunoscut pe român, aşa este şi acum. Are bun simţ, este primitor, este un om cu care poţi să stai de vorbă, are umor, nu pot spune că s-a schimbat foarte mult.

Dar viaţa românilor?!..
S-a schimbat. Se vede că s-a schimbat. Cred că poporul român merită să trăiască după o perioadă lungă de sărăcie un pic mai bine.

Politicienii de pe aici cum i-ai perceput?
Politicienii… Bine, că pentru prima dată abordez această chestiune… Eu m-am obişnuit cu românul atunci când poporul nu era prea implicat din punct de vedere electoral. Acum văd cu toţi se adaptează regulilor democratice şi mi-a plăcut foarte mult.

Oamenii cu care aţi discutat s-au plâns despre problemele lor. Care ar fi principala problemă de la noi?
Am umblat prin sate mici şi am văzut că aveţi o problemă foarte mare şi urgentă pentru care trebuie luată măsuri urgente. Sistemul de pensii trebuie regândit. Fiecare om din ţara asta trebuie să aibă un venit cu care să poată trăi. Am întâlnit într-un sat o femeie care nu avea nimic. Soţul ei murise şi o mai avea doar pe mama ei paralizată şi o fiică măritată. Mai avea doar nişte vaci, găini şi mi-a spus că îi este foarte greu şi că de multe ori nu are nici ce mânca. Femeia nu avea nicio pensie. M-a impresionat foarte mult! Nu se poate trăi la vârsta de 70, 80 de ani fără nimic. Mai ales dacă nu are pe cineva care să o întreţină. Măcar statul trebuie să facă ceva.

În Israel nu sunt astfel de cazuri?
Nu, nu, nu! Statul izraelian este bazat pe protecţie socială. Asta este politica primordială. La noi este lege! Fiecare om la 65 de ani trebuie să aibă o pensie de stat. Dacă ai lucrat se mai adaugă ceva la pensia respectivă. Fiecare om are un minim între 700 şi 900 de dolari de pensie lunară.

Aţi întâlnit vechi politicieni, comunişti, care sunt activi şi acum în România?
Da, da! Chiar m-am mirat! Eu chiar m-am întrebat cum poate un asemenea om să se schimbe atât de mult! Cum poate cineva să fie activ în România actuală, în România democrată după ce a fost activ şi în perioada comunistă a acestei ţări!? Adică după ce ai fost în România când era întuneric…

România comunistă!
România comunistă!

Este politicianul român mai duplicitar, mai cu două feţe decât cel din Israel?
Şi în Israel se mai mută politicienii de la un partid la altul, dar diferenţele doctrinare şi de atitudine nu sunt atât de radicale. Nu poate cineva care a fost de stânga să treacă la dreapta. Sunt oameni care se mută de la un partid la altul, dar cu idei aşa schimbate…

Deci, nu o schimbare radicală de atitudine.
Exact!

Adică, mentalitatea este apropiată, chiar dacă schimbă partidul?
Da!

În România lucrurile se pare că stau altfel. Oamenii se plâng, şi aş vrea să ne spuneţi dacă percepţia este corectă, că politicienii, partidele, sunt adevărate găşti care urmăresc doar realizarea intereselor proprii!
În urmă cu câteva zile am observat că sunt oameni care stăteau la coadă. Şi am întrebat de ce stau oamenii aceia la coadă. Mi s-a spus că nişte partide încearcă să le dea nişte cârnaţi, nişte cadouri în pungi. Stăteau oamenii şi aşteptau! Am văzut… Chestia asta este ilegală la noi. Nu poţi să faci cadouri la oameni, mai ales când se apropie alegerile. Asta se numeşte corupţie. Încerci să cumperi oamenii cu bani, aşa văd eu lucrurile.

Corupţi şi mizerie. Exploatarea sărăciei în scop electoral nu este şi nu poate fi o virtute!
Exact şi am mai văzut ceva! Politicienii încearcă să spună oamenilor ce au făcut şi ce nu au făcut. Acum câteva zile am văzut oameni care asfaltau pe ploaie. Şi m-am mirat! Cum pot să lucreze oamenii în astfel de condiţii!? Practic îşi băteau joc de oameni şi de banii oamenilor. Nu se poate lucra în astfel de condiţii. Trebuia să oprească lucrul. Dar, nu ştiu… Pare că nimeni nu supraveghează, nimeni nu are controlul. Candidaţii spun că au făcut şi că nu au făcut! Dar asta este obligaţia lor, să facă pentru poporul român. Pentru ce au candidat sau candidează, doar să stea la plajă sau să muncească pentru poporul care i-a ales?

Dar în Israel nu este la fel? Cum este tratat alegătorul acolo?
Eu nu pot să spun că în Israel este totul alb! Sunt anumiţi oameni şi acolo care trec peste lege, dar nu în maniera şi modul în care se petrec lucrurile în România.

Ce le recomandaţi politicienilor?
Să fie cinstiţi, să aibă ca singur interes binele poporului român şi nu scaunul pe care stau. Poporului român îi lipseşte foarte multe lucruri şi cred că ar trebui că el să se simtă ca făcând parte din Uniunea Europeană c adevărat, nu numai cu numele. Sunt oameni foarte buni în România, specialişti din multe domenii care merită să trăiască într-o ţară europeană. Sunt mândru că am făcut facultatea la Cluj.

Pentru alegători ai un mesaj?
Oamenii nu vor decât să aibă condiţii normale de viaţă şi să aibă asigurări de sănătate. Românul nu-şi doreşte mai mult decât au alţii, el vrea doar să fie respectat, mai ales când ajunge să fie pensionar. El vrea să trăiască în casa lui şi să fie respectat, fără să ajungă să ceară de la unul şi de la altul.

Sunteţi dezamăgit de ce aţi găsit în România?
Nu. Eu sunt un om optimist din fire şi cred că poporul român trebuie să fie conştient de puterea lui. Politicienii depind de el şi nu invers!

O să mai revii în România?
Da!

Niciun comentariu:

 

Premianţii fără premii

search

Joia, la 17:00, se aude la radio

Most Reading